Berkman viert nieuwe Mobility-hub Breda met het steunen van lokale concertreeks

Mobility Hub Berkman Breda

Berkman Tankstations opent nog dit jaar een Mobility-hub in een geheel nieuw jasje aan de Bavelse Berg in Breda. Om dit nieuwe en bijzondere initiatief te vieren sponsoren zij de eerste concertreeks van Stichting in Concert welke plaats gaat vinden op vrijdag 17 en zaterdag 18 april. Pieter Berkman, de vierde generatie binnen het familiebedrijf, vertelt ons graag meer over zijn nieuwe concept.

Berkman is al heel lang actief in de omgeving Breda. Samen met Tigchelaar en de gemeente wordt de mobility-hub ontwikkeld.  “Het thema duurzaamheid is voor ons als familiebedrijf erg belangrijk. Het nieuwe concept moet daarom toekomstgericht zijn. Wij worden de vijfde locatie binnen Nederland en de eerste in de omgeving Breda die waterstof aan gaan bieden. Daarnaast ook aardgas en bio brandstoffen en de locatie wordt voorzien van elektrische laders.”

Op de Bavelse Berg kun je straks niet meer alleen terecht voor brandstof. Ze gaan een totaalconcept aanbieden inclusief kantoren, vergaderruimtes en horeca. “Met betrekking tot duurzaamheid richten we ons niet alleen op brandstoffen. Kantoorpanden staan te vaak en te veel leeg. We gaan daarom ook efficiënte werkplekken aanbieden gecombineerd met horeca. Daarnaast ontwikkelen we ook een duurzame manier om auto’s te wassen. Het wordt eigenlijk een soort businesscentrum op een centrale locatie.”

De bijzondere combinatie die ze aan het creëren zijn wilde Berkman graag op een feestelijke manier bekrachtigen door een lokaal initiatief te ondersteunen. “De wethouders van de gemeente Breda committeren zich aan ons concept en samen met een overheidssubsidie kan dit gerealiseerd worden. Wij waren van mening dat wij als bedrijf dan ook iets terug moeten doen. ‘Simply The Best’, de eerste concertreeks van Stichting in Concert is een bijzonder project. Ze stellen regionaal talent centraal en geven hen de kans en een podium om zichzelf te presenteren aan het publiek.”

De laatste kaarten tegen het early bird tarief zijn nog tot 1 maart te bemachtigen via stichtinginconcert.nl/simplythebest.